درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 17
بازدید کل : 10879
تعداد مطالب : 11
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1


Alternative content





در رابطه ی بیماری ms




مبتلایان به بیماری ام اس همواره ترس از فعالیت دارند:

 

عدم تعادل درحین راه رفتن، لرزش، ناپایداری در راه رفتن، سرگیجه، حرکات ناگهانی اندامها، عدم هماهنگی بدن و ضعف از جمله عوملی است که مبتلایان به بیماری ام.اس از حضور در عرصه های اجتماع باز می دارد. تحقیق حاضر نشان داد تمرین، مسافت راه رفتن و قدرت بیماران ام.اس را افزایش می دهد.
" تاثیر 8 هفته تمرین منتخب بر مسافت راه رفتن، قدرت و خستگی بیماران ام اس " عنوان تحقیقی است که توسط ساراخداداده، محمدرضا کردی، نیکو خسروی و بهرام سنگلجی انجام شده است. این تحقیق در هفتمین همایش بین المللی تربیت بدنی ارائه شد.



ادامه مطلب ...


سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:, :: 15:22 ::  نويسنده : mahsa

آیا بیماران ام اس می توانند ازدواج کنند؟

دکتر قره گوزلو، متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: فرد جوانی که به ام اس مبتلا شده و تحت درمان قرار دارد، وقتی تصمیم به ازدواج می گیرد می خواهد بداند که آیا این بیماری مشكلي برای بچه دار شدن او به وجود می آورد؟ و آیا این بیماری واگیر دارد یا خیر و آیا ابتلای فرزند یا همسرش به ام اس وجود دارد؟
ممانعتی در این مورد وجود ندارد ولی قبل از ازدواج باید صادقانه این بیماری را به همسر آینده ی خود اطلاع دهد چرا با وجود راحت بودن کنترل این بیماری ولی گاهی اوقات امکان دارد منجر به ناتوانی شود...استرس باید در بیماران مبتلا به ام اس کنترل شود چرا که استرس باعث بدتر شدن حال بیمار می شود.

وی با بیان اینکه بیماران ام اس می توانند ازدواج کنند گفت: ممانعتی دراین مورد وجود ندارد ولی قبل از ازدواج باید صادقانه این بیماری را به همسر آینده خود اطلاع دهند چرا با وجود راحت بودن کنترل این بیماری ولی گاهی اوقات امکان داردمنجر به ناتوانی شود.
دکتر قره گوزلو ادامه داد: احتمال انتقال این بیماری به فرزند زیاد است، اگر بگوییم از هر 100 نفر یک نفر به ام اس مبتلا می شود، فردی که به ام اس مبتلا است احتمال ابتلای فرزندش 5 درصد است بنابراین توصیه می شود براي افراد مبتلا به ام اس یک یا 2 فرزند کافی است.
وی افزود: این بیماری طی حاملگی کنترل خوبی پیدا می کند و خطر بیماری ام اس کمتر می شود بنابراین خانم ها بهتر است در سنین پایین تر بچه دار شوند و قبل از بچه دار شدن حتمأ با پزشک مشورت کنند.



ادامه مطلب ...


سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:, :: 14:38 ::  نويسنده : mahsa

 تغذیه در بیماران مبتلا به ام.اس ( MS ):

امروزه شواهد علمی بسیاری وجود دارد كه اهمیت و نقش تغذیه را در حفظ سلامتی بیماران ثابت كرده استMS  مبتلا به MS که مخفف MULTIPLE SCLEROSIS است، نوعی بیماری مزمن و اغلب پیش رونده در دستگاه عصبی مركزی است كه با از بین رفتن غشای میلین در برخی از اعصاب مغز و نخاع بصورت تكه های كوچك مشخص می شود. غلاف میلین رشته های عصبی را می پوشاند و از آنها در برابر آسیب ها محافظت می کند. در شکل بالا غلاف میلین با رنگ قرمز مشخص شده است. از بین رفتن غلاف میلین باعث اختلال در انتقال پیام های عصبی است. علت این بیماری ناشناخته است . این بیماری در بالغین جوان بین 20 تا 40 سال شایع تر بوده و میزان ابتلا در زنان دو برابر مردان است.

اگرچه اكثر دستورات توصیه های عمومی است و تمام افراد باید از آن پیروی كنند ، ولی مواردی نیز وجود دارد كه در بیماران MS بر آنها تاكید شده است. افراد با عادات غذایی نادرست، باید بعد از آگاهی از برنامه تغذیه ای صحیح به تدریج و در چند مرحله از برنامه غذایی مناسب استفاده كنند. لذت بردن از غذا یك اصل مهم در تغذیه است و محرومیت مطلق از مواد غذایی مورد علاقه وجود ندارد ، به همین علت اگر خوراكی هایی خارج از چهارچوب برنامه توصیه شده هستند، می .

توانند به مقدار كم و در دفعات كمتر مصرف شوند

 



ادامه مطلب ...


یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:, :: 15:47 ::  نويسنده : mahsa

 

10 روش برای کاهش علائم ام اس و زندگی سالم با ام اس

 در اینجا 10 کاری که برای کاهش علائم ام اس و سالم ماندن و احساس خوب داشتن می توانید انجام دهید معرفی می گردد :

روش اول:ورزش منظم

روش دوم:تغذیه و رژیم غذایی متعادل

روش سوم:. حفظ وزن سالم

روش چهارم:به مقدار کافی بخوابید

روش پنجم:از الکل و تنباکو اجتناب کنید

روش ششم:استرس خود را کاهش دهید

روش هفتم:به طور منظم با پزشک خود ملاقات کنید.

روش هشتم:اطلاعات لازم در مورد بیماری ام اس خود را بدست آورید.

روش نهم:دریافت درمان زود هنگام

روش دهم:دارو های خود را بطور مرتب مصرف کنید

 



ادامه مطلب ...


سه شنبه 21 آذر 1391برچسب:, :: 15:55 ::  نويسنده : mahsa

 

                                              بیماری ام اس چیست؟                    

          بیماری MS یک بیماری دستگاه عصبی مرکزی بوده و در این بیماری پوشش محافظ اعصابی که در داخل و اطراف مغز نخاع قرار دارند تخریب می شود که این خود باعث ایجاد طیف گسترده ای از علائم مثل از دست دادن کنترل عضلات هماهنگی بین آنها تا اختلالات بینائی می شود.

          این بیماری در زنان شایعتر از مردان بوده و همچنین در نقاطی از دنیا مثل اروپای شمالی، آمریکا و کانادا نیز از شیوع بالاتری برخوردار است. همچنین افرادی که در خانواده خود بیمار مبتلا به MS را دارند، ریسک بالاتری برای ابتلا به این بیماری را نسبت به سایر افراد جامعه دارند.      

علت بروز این بیماری چیست ؟

 

 

بقیه در ادامه مطلب...                                          باتشکرازشمابازدیدکننذگان عزیز                 



ادامه مطلب ...


سه شنبه 14 آذر 1391برچسب:, :: 15:9 ::  نويسنده : mahsa